Sågverk

Bild som illustrerar objekt c61-142006

Beskrivning: Kaparlag på bryggan till Holmforssågen. I arbetslaget ingår Per Åström, Janke Lundström, Karl Marklund, K Sundbom, J Sundbom, Johan Lundström, Janne Åström, Jonas Fahlgren, (död 1902) Petter Nyström, Karl Wallström, Gustav Wallström, Olov Berglund, Janke Lundström, Viktor Holmbom, Janne Falk. Foto 1800-talets slut.

Anmärkning: Repro: Henry Lundström 1987. Original: Richard Fahlgren.

Objektnummer: C 03606

Samhör med: C 03605

Ämne: Sågverk, Arbetskraft

Tillkomstperiod: Före 1900