Resväska

Beskrivning: En resväska tillverkad av brun skinnimitation. Troligen inköpt på 1980-talet och använd gemensamt av familjen Burvall, Braxträsk, Bastuträsk för diverse resor, bland annat har Asta använt den när hon arbetat i Norge och på Öland. Hon har satt på klistermärken för att lättare känna igen den på flygplatsernas bagageband. På ena sidan sitter ett blått och vitt märke med texten "Högskolan Luleå" som hon skaffade när hon var där på studiebesök vintern 1981-82, på den andra sitter ett märke från Norsjö kommun. Runt handtaget sitter adresslapp från Verner Burvall och ett röd-vitt papper med texten "Skellefteå SFT Hela vägen från dörr till dörr på en biljett! Linjeflyg, SAS".

Användningsperiod: 1980 talet - 2000 talet

Historik - Ort: Ursviken

Förvärvsdatum: 2013-12-12

Specialbenämning: Väska