Hårklippningsmaskin

Beskrivning: En hårklippningsmaskin i blank metall med en avtagbar kam för att variera klipplängden. Ligger i originalkartong med text Haarschneide-maschine.

Föremålet som är inköpt på en loppis för 45:- enligt prislapp visades i utställnigen "Hår" på Skellefteå Museum våren 2012. Med hjälp av berättelser, bilder och föremål visades på historia, myter och hårets betydelse. I samband med utställningen ordnades även föreläsning av en nu verksam hårkulla och ett berättarcafe.

Förvärvsdatum: 2012

Klassifikation: Personhygien, Hårvård

Material: Metall

Signering / märkning: Solar Solingen