T-shirt

Beskrivning: En gulnad, vit T-shirt tillverkad av bomull med svart tryck på framsidan: "Musikföreningen Skellefteå ". På vänstra ärmen finns loggan i rött. Skellefteå Musikförening bildades 1980 och Per Tunvall (då Andersson) var en av de aktiva ungdomarna i föreningen och spelade i flera band.

Föremålet är insamlat i samband med Skellefteå museums projekt "Guldhamstern" som pågick mellan 2006 och 2011. Här samlades musik från Skellefteå in, främst från Kjell Nästéns studio. En bandad intervju med honom finns i bandarkivet, SML 862. Den insamlade musiken finns i digitaliserad form på extern hårddisk.

Samhör med: 26118- 26126

Tillkomstperiod: 1980 talet

Användningsperiod: 1980 talet

Förvärvsdatum: 2011