Ställ

Beskrivning: Tidningskorg tillverkat av plåt som är bockad och sedan vitlackerad. Det har två handtag som är ett med sidorna. Modellen kallas Mag Bag.

Föremålet är designat av Malin Lundmark med rötter i Skellefteå. Malin Lundmark är välkänd i designvärlden och finns representerad på MAD, Museum of Art and Design, New York, USA. Hon har även bjudits in och representerats på utställningar vid internationella institutioner i Slovenien, Tyskland, England och USA. Malin Lundmark har gjort en permanent installation på Ursvikenskolan nära Skellefteå 2010.

Funktion: Förvaring av tidningar

Förvärvsdatum: 2009

Specialbenämning: Tidningskorg

Klassifikation: Heminredning, Förvaring