Prislista

1 / 3
2 / 3
3 / 3

Beskrivning: Prislista för reparationer använd i Folke Sundbergs Guldsmedsaffärer, Skellefteå. Från 1971.

Anmärkning: Pärm, ringpärm, av rött platsmaterial. På framsidan tryckt Reparationsprislista Sveriges Juvelare och guldsmedsförbund. Invändigt öppningsbara ringar med register innehållande prislista för reparationer för bland annat armband och berlocker, broscher, hängsmycken med flera.
I översta delen är en ögla av ståltråd fastsatt.

Prislistan användes av guldsmed vid reparationer av smycken. Priset i listan var en vägledning, guldsmeden bedömde även hur mycket jobb som krävdes. Pärmen hängde lättillgängligt i ståltrådsöglan.

Tillkomstperiod: 1971

Historik - Land: Sverige

Historik - Län: Västerbotten

Historik - Kommun: Skellefteå