Sten och Georg Wikström

Foto : Ulf Johansson / Norran

Beskrivning: Sten-Georg, som tvillingarna fick heta i folkmun, älskade ishockey och Skellefteå AIK. I Skellefteå Isstadion blev de något av inventarier och maskotar till det gulsvarta hockeylaget. Sten och Georg missade inte en hemmamatch från 1976 fram till de gick bort, och missade sällan en chans att få stå framför en TV-kamera. Sten Wikström avled 2009 vid 72 års ålder, Georg gick bort tre år senare, år 2012. Sten till vänster och Georg till höger på bilden.
.

Objektnummer: DIG 07660

Tillkomstperiod: 2010 talet

Motivkategori: Verksamhet