Fotografi

Beskrivning: Porträttfotografi föreställande Ulrika Norlund

Anmärkning: Fotografi, porträtt, bild.
Svartvitt fotografi föreställande Ulrika Norlund. Ramen är en svart oval med en mässingsrand mot glaset. På baksidan står det skrivet med blyerts och bläckpenna "Ulrika Norlund / f Lundberg / född 28/8 1830 / död 11/1 1884". Ovanpå det är det fasttejpat en skrivmaskinsskriven lapp där det står samma sak.

Ulrika Norlund är mor till garvaren Karl Oskar Norlund, som öppnade ett garveri i Bureå. Museet har många föremål insamlade från han och frun Hulda Norlunds hem.

Förvärvsdatum: 2020-07-08

Ägare: Karl Oskar Norlund, Bureå

Förvärvat från: Eva Ringström, Stockholm

Showing qrtag"Fotografi", Skellefteå Museums digitaliserade objekt och samlingar, hämtad 20 maj 2024