Förening

Foto : Albert Nordén

Beskrivning: Barnsyföreningen Solglimten i Lövånger, mitten av 1930-talet.
Översta raden fr v: Barbro Rönnmark, Mirjam Lindfors, Greta Fahlén, Hildegard Häggbom, Anna-Lisa Huss, Anna-Greta Frisk, Inga Åhlund.
Mellanraden fr v: Majken Berggren, Karin Lund, Gerd Söderlind, Lilian Wik, okänd, Märta Brännström, Lilly Nyman, Augusta Lindfors, Amanda Nilsson.
Främre raden fr v: Berit Rönnmark, okänd, Dagny Öhman, okänd, Hjördis Nyman, Gerd Lundqvist, okänd, okänd, Märta Nilsson, Ingegerd Lundmark, Karin Andersson.

Anmärkning: Repro: Krister Hägglund, 2005.
Bildtext av Anund Lindholm, Hökmark.

Objektnummer: DIG 01692

Ämne: Förening, Flicka, Kvinna, Klänning, Barn

Tillkomstperiod: Cirka 1935

Förvärvsdatum: 200509

Motivkategori: Grupporträtt

Motiv - Län: Västerbotten

Motiv - Kommun: Skellefteå

Motiv - Socken: Lövånger

Motiv - Ort: Lövånger

Verksamhetsort fotograf: Vindeln, Lövånger

Bildtyp: Digitalt repro

Filstorlek: Tiff, 300 dpi, storlek 64x42 cm, 7513x5003 pixlar, 72 mb.

Fotograf: Albert Nordén, Vindeln/Lövånger

Förvärvat från: Lövångers sockenmuseum, Lövånger

Syns i bild: Barbro Rönnmark, Mirjam Lindfors, Greta Fahlén, Hildegard Häggbom, Anna-Lisa Huss, Anna-Greta Frisk, Inga Åhlund, Majken Berggren, Karin Lund, Gerd Söderlind, Lilian Wik, Okänd, Märta Brännström, Lilly Nyman, Augusta Lindfors, Amanda Nilsson, Berit Rönnmark, Okänd, Dagny Öhman, Okänd, Hjördis Nyman, Gerd Lundqvist, Okänd, Okänd, Märta Nilsson, Ingegerd Lundmark, Karin Andersson

Showing qrtag"Förening", Skellefteå Museums digitaliserade objekt och samlingar, hämtad 21 maj 2024