Man

Beskrivning: Fr.v: Rudolf Brännström, Simon Hedlund, Johan Boström (skymd), Olle Norlund, Vitalis Forssén (längst bak), Märta Johansson, Villiam Forssén, Edit Forssén gift Larsson. Emmy Vikström gift Forssén, Valborg Karlsson gift Stenman, Emma Boström gift Lövgren.

Anmärkning: Använd till utställningen om Furuögrund "UDDEN- Tidens gång / Transformation" av Christina Lundström & Stellan Olsson i Synvinkeln augusti - september 2003. Repro: Krister Hägglund, 2003.

Objektnummer: DIG 00343

Ämne: Man, Kvinna

Tillkomstperiod: 192502

Förvärvsdatum: 200211

Motivkategori: Grupporträtt

Motiv - Län: Västerbotten

Motiv - Kommun: Skellefteå

Motiv - Socken: Byske

Motiv - Ort: Furuögrund

Bildtyp: Digitalt repro

Filstorlek: Tiff, 300 dpi, storlek 42x59 cm, 5050x6987 pixlar.

Förvärvat från: Rolf Forssén, Byske

Syns i bild: Rudolf Brännström, Simon Hedlund, Johan Boström, Olle Norlund, Vitalis Forssén, Märta Johansson, Villiam Forssén, Edit Forssén g. Larsson, Emmy Vikström g. Forssén, Valborg Karlsson g. Stenman, Emma Boström g. Lövgren

Showing qrtag"Man", Skellefteå Museums digitaliserade objekt och samlingar, hämtad 21 maj 2024

Kommentarer om “Man